lisanellyaxelsson.blogg.se

nu kör vi!

Tjockare än vatten

Publicerad 2016-08-11 21:15:56 i Allmänt,

För alla er där ute som tycker om svenska draman kan jag tipsa om "Tjockare än vatten". Serien hade premiär 27 januari 2014 på SVT1 och jag satt självklart bänkad framför tvn. Serien handlar om de tre syskonen Lasse, Jonna och Oskar Waldemar som efter många år återförenas på familjens pensionat i den åländska skärgården för att fira deras mors födelsedag. Men när hon hittas död sätter det igång en kedja av händelser som leder till att familjens hemligheter, lögner och begravda sanningar kommer upp till ytan..
Vi hittar skådespelare som Stina Ekblad, Björn Bengtsson, Joel Spira, Aliette Opheim och Molly Nutley i denna händelserika serie.
Att det är över två år sedan serien visades och att jag redan sett alla avsnitten spelar absolut ingen roll. Den är lika spännande som jag minns och det dyker även upp nya saker som jag hade glömt.
Säcken knyts verkligen ihop i sista avsnittet, här är det inget du kan lista ut i förväg. Även om du försöker en hel del.

Seriens alla 10 avsnitt finns på svtplay, så du behöver inte vänta tills nästa söndag för att kunna se fortsättningen! Gå in och sträck-kolla, nu!

(har du nått bra tips på svenska draman tar jag gärna emot tips)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela